poniedziałek, 8 lipca 2013

Pierwsze USG przez brzuszek :)


Pędzę zdać Wam relacje z ostatniej wizyty na USG. Odbyła się ona w miniony czwartek. 
Pierwszy raz zabrałam ze sobą męża i pierwszy raz badanie odbyło się przez brzuszek. Chwilę przed badaniem odebrałam wyniki badań z laboratorium i niestety interpretacja lekarska wykazała nadczynność tarczycy i muszę wybrać się do endokrynologa. Pani doktor kazała się nie martwić - więc się nie martwię. Po prostu będę musiała zażywać leki. Swoją drogą dobrze, że już teraz to schorzenie zostało wykryte... 
Ale wróćmy do badania. Byłam strasznie podekscytowana tym, że pierwszy raz odbędzie się badanie przez brzuszek. Mąż był chyba jeszcze bardziej przejęty, bo do tej pory nie dowierzał, że noszę w brzuszku nasze dzieciątko. Gdy zobaczyłam jego minę, aż łezka poleciała mi ze wzruszenia. Był w strasznym szoku, że nasze dzieciątko jest już takich rozmiarów. Po chwili wpatrywania się w ekranik dodał : " o rany ale się strasznie rusza " :) 
Pani doktor stwierdziła, że dziecię jest ruchliwe najprawdopodobniej po mamusi :) Patrzyliśmy na naszego szkraba dość długo. W pewnym momencie mąż zapytał: "a dlaczego go tak szarpie coś?". Okazało się , że dziecko ma po prostu czkawkę, która szybko minęła.  Widzieliśmy jak macha rączkami i połyka wody płodowe. Mierzyliśmy długość od główki do pupci i długość kości udowej. 
Badanie USG pokazuje, że najprawdopodobniej ciąża jest o tydzień młodsza, ale zbadamy to jeszcze za trzy tygodnie na kolejnym badaniu. 
 Najbardziej czekałam chyba na to, czy poznamy płeć naszego maleństwa, ale niestety dzieciak jest bardzo wstydliwy i nie chciał pokazać co ma miedzy nóżkami.. No cóż może następnym razem pokaże :)

A więc dane naszej pociechy to :

Tydzień ciąży :  15
Długość : 7 cm
Termin porodu : 27 grudzień
Termin porodu według USG:  3 styczeń


 Ps: Niestety maluszek był ruchliwy więc ciężko mu było strzelić bardziej wyraźną fotkę :)

12 komentarzy:

  1. przed Tobą cudowny czas ciąży!
    życzę dużo cierpliwości, opanowania i siły na kolejne miesiące!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to jest cudowny czas :) dziękuję ;)

      Usuń
  2. Ja się dowiedziałam dopiero w 22 , a jestem w 32 i nadal nie jestem pewna co do płci
    http://stan-mama-tata-dziecko.blogspot.com/2013/07/32-tydzien-ciazy-i-przesady-w-ciazy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe zobaczymy - może uda się coś na następnej wizycie wyparzyć ;)

      Usuń
    2. to na pewno ;) chyba że tyłkiem się odwróci ;)

      Usuń
    3. mam nadzieję, że aż tak złośliwe nie będzie :D

      Usuń
  3. Ja dowiedzialam sie ze bedzie synek w 17 tyg, tak chetnie pokazywal co ma miedzy nozkami,ze nie bylo mowy o pomylce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następne USG będziemy mieli na początku 18 tyg więc może dzidziuś zdecyduje się ujawnić :D

      Usuń
  4. pierwszego usg nie da się zapomnieć;) Tyle radości kiedy zobaczyłam pierwszy raz mojego synka na ekranie nigdy wcześniej nie czułam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ajj za kilka dni badania USG, dowiem się jaką płeć ma moje maleństwo. Już nie mogę się doczekać. Tyle oczekiwania, ale tyle radości. Już mam w planach chodzić regularnie na wszystkie badania, nawet mam wszystko zapisane w kalendarzu :D

    OdpowiedzUsuń