wtorek, 5 listopada 2013

Po kolejnej wizycie...

Jest lepiej.
Nasze szczęście waży 2 kg.  
Ujście nie otwiera się więc jest dobrze.
Póki co szpital nam nie grozi. Ale wkrótce może się to zmienić.

Przez ostatnie dwa tygodnie zażywałam lek o nazwie FENOTEROL. Pomagał, bo brzuszek nie był taki twardy, bo skurcze ustępowały, bo teraz nie ma konieczności leżenia w szpitalu. Ale jak się okazało właśnie lek ten wycofali. I co ma począć w takiej sytuacji kobieta, u której występują przedwczesne skurcze i która jest zagrożona przedwczesnym porodem ? ? ?

link <-- tutaj można przeczytać decyzję GIF w tej sprawie. Zupełnie nie rozumiem jaki jest powód wycofania tego leku. Zbyt to mądrze napisane jak dla mnie...

Póki co zostało mi jeszcze pół opakowania. Zmieniliśmy dawkowanie :
  • Zamiast 3 x cała tabletka, to będę zażywała 4 x pół tabletki. 
  • Do tego 2 x No- spa
  • Plus 3 x dwie tabletki magnezu. 
Na dniach sprawa ma zostać wyjaśniona, doktorka mówi, że powinni wprowadzić coś zastępczego, ale co jeśli do tego czasu skończą mi się tabletki ? 
Czy przeliczyć tabletki i będzie to wyznacznikiem ile dni zostało mi do porodu ? 
Staram się być spokojna, myśleć pozytywnie - ale stres bierze nade mną przewagę....


Ps:
Pani doktor powiedziała, żebym popytała znajome, czy którejś nie został po ciąży ten lek.
Zatem zwracam się do was z zapytaniem - czy został Wam nieprzeterminowany FENOTEROL i w razie czego byłybyście w stanie odsprzedać go ?

Być może wkrótce sprawa się wyjaśni.... mam taką nadzieję.

Pozdrawiamy Was gorąco i prosimy o dalsze trzymanie za nas kciuków.

26 komentarzy:

  1. Czekałam na Twoją notkę. Cieszę się, ze jest lepiej. A Basia to już duża dziewczynka :) Dacie radę! Właśnie dziś przeczytałam, że wycofują ten lek, a wiem, ze sporo kobiet go brało. Mam nadzieję, że i bez tego leku wszystko skończy sie dobrze. Ba! Musi!! Ściskam Was mocno :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze jest chyba to, że po odstawieniu tego leku kobieta nawet w ciągu kilku godzin może urodzić....
      Musi być dobrze ! MUSI :)

      Usuń
    2. A w którym tc jesteście?

      Usuń
    3. Basieńko! Ciocia Kasia prosi - posiedź w brzuszku u Mamusi jeszcze chociaż 3 tygodnie :* :*

      Usuń
  2. No właśnie pisałam o tym u siebie :/ O 20 miałam wziąć kolejną dawkę i niestety, czekałam do ostatniej chwili z wykupieniem recepty... Teraz czekamy na to jak zareaguje organizm. Jestem załamana :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak mi słów po prostu. Liczę na to, że szybko wydadzą zamiennik.
      Odpoczywaj !!

      Usuń
  3. Niestety nie przyjmowałam tego leku... Ale nie wiem, co oni wszyscy mają w głowach, że tak z dnia na dzień lek, który tyle kobiet przyjmuje, wycofują? Powinni jakoś uprzedzić. Takie jest moje zdanie w tej kwestii...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uprzedzić, wydać zamiennik.... PARANOJA.

      Usuń
  4. Niestety leku nie brałam także w taki sposób nie pomogę :/
    Ale trzymamy kciuki ! :) Będzie wszystko dobrze
    Pozytywne myślenie jest w tym okresie ciąży bardzo ważne :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas :)
    http://mamalolipoli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzymam kciuki oby wszystko się wyjaśniło ;) jestem dobrej myśli.

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też staramy się myśleć pozytywnie.... :)

      Usuń
  6. I ja zaciskam mocno kciuki, chcialabym pomoc ale niestety nie moge. Sama bralam leki na wyciszenie skurczy (choc ich w ogole nie czulam) tyle, ze w szpitalu - najpierw dostalam zastrzyk na szybszy rozwoj pluc malego, nastepnie 48h non stop podlaczona kroplowke (jakis mega drogi specyfik) pozniej przeszlismy na tabletki co 6h - Miolene doustnie i progesteron dopochwowo.. Niestety moje dzieciatko bylo wyjatkowo uparte i po kilku dniach postanowilo, ze mimo faszerowania mamy tysiacami euro to On i tak i tak wyjdzie i wyszedl...2kg to duzo, choc nie waga tu jest najwazniejsza - mowi to mama Stefanka z 28tc (1144g - obecnie prawie 10kg). Pozytywne myslenie ...oby ciaza trwala jednak jak najdluzej...mam nadzieje, ze kwestia leku szybko sie wyjasni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Skoro wycofali, to znaczy że były ku temu jakieś powody. Ale to chyba lek na dosyć popularną dolegliwość, wydaje mi się że wcale nie tak mało kobiet zażywa takie środki. Więc pewnie jest coś zamiennego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeśli nie ma, to mam nadzieję, że wkrótce się pojawi....

      Usuń
  8. Trzymam za Was kciuki!!! Głowa do góry, pozytywne myśli wbić do głowy a Basia mądra dziewczynka na pewno wie że trzeba będzie posiedzieć jeszcze w brzuszku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wycofali lek bez wprowadzenia jakiegoś zamiennika??? Musi coś być, przecież nie dopuściliby do tylu przedwczesnych porodów

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochanie, jakbym miała to bym z wielkim sercem dała te tabletki, ale niestety ich nie mam :( Nie zażywałam ich.
    Ale ja zaryzykowałabym i umieściłabym ogłoszenie na jakimś portalu z Twojej okolicy. Może tak spróbuj?
    Trzymam kciuki za Ciebie i Basieńkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Leku nie brałam.. Ale trzymam kciuki!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, również jestem w ciąży, 27 tydzień i biorę fenoterol. Również byłam przerażona gdy go wycofano. Przyjaciele zorganizowali "akcję" i zebrali dla mnie od swoich znajomych sporą ilość leku, która zabezpieczy mnie do końca ciąży. Powstała także nadwyżka. Mieszkam we Wrocławiu, ale chętnie prześlę Pani ten lek, jeśli jeszcze jest potrzebny. Proszę o podanie kontaktu e-mail. Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  13. Fenoterol został wycofany na żądanie Parlamentu Europejskiego i Rady. W Polsce nie ma żadnych zamienników i nie będzie przez kilka miesięcy o ile nie dłużej. Obdzwoniłem kilka urzędów, napisałem zapytanie do biura RPP o możliwość popełnienia przestępstwa i czekam na odpowiedź. W krajach ościennych są dostępne zamienniki (Partitusisten w Niemczech, Gynipral w Czechach). Od Krajowego konsultanta dowiedziałem się, że jest około 7-8 zamienników dostępnych na import bezpośredni - to niedopuszczalne. Piszcie, dzwońcie gdzie się da!. Za chwilę zabraknie łóżek na oddziałach patologii bo tam jest dostępny Fenosterol do injekcji - w kroplówkach. Niech coś szybko sprowadzą, a winny niech odpowie za zaniedbania! Jak można wycofać tak ważny lek bez wprowadzenia zamiennika?!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam
    Jestem w 2 zagrożonej ciąży.
    Właśnie wróciłam ze szpitala gdzie podawali mi lek fenoterol w kroplówce.
    Z końcem ubiegłego roku –jak wiecie- fenoterol zostal wycofany z aptek w tabletkach.
    Aktualnie za zgodą lekarza korzystam z zapasów koleżanek. Mam silne skurcze i zero szyjki - leze.
    Czy nie pozostał Wam lek FENOTEROL? Pilnie odkupię. Skutecznie hamuje mi skurcze.
    Będę wdzięczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Ania
    aniajagielska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń