czwartek, 27 marca 2014

Marzy mi się dom...

Marzy mi się dom...
Nieduży, przyjemny i ciepły.
Z balkonem, kominkiem i drewnem.
Z ogrodem, kwiatami, huśtawką...
Marzy mi się dom, 
w którym można bezpiecznie śnić...
Marzy mi się dom pełen miłości.... 



Siedzę tak sobie z markotną córeczką, która zasnęła w moich ramionach i rozmyślam o przyszłości... Myślę o studiach, o pracy, o wakacjach... O jutrzejszym obiedzie i o dzisiejszych zakupach, które muszę zrobić, bo lodówka świeci pustkami... Myślę o porządkach wiosennych, o pisaniu pracy licencjackiej oraz o uzupełnieniu wiosennej garderoby Basieńki, bo rośnie nam to dziecię strasznie szybko i wkrótce wyrośnie ze wszystkiego. Myślę o tym, że czas najwyższy umyć okna, ponieważ wkrótce słoneczko będzie miało problem, aby dostać się do mieszkania. Myślę o najbliższym szczepieniu Basi, o tym, że muszę zrobić pranie i poprasować. Myślę o najbliższym weekendzie, o tym, że muszę spotkać się ze znajomymi i rodziną, a także o tym, że pójdę sobie za chwilkę zrobić herbatkę z cytryną.
Między tymi myślami przewija się coś jeszcze.... Jedno z największych marzeń.... Dom. 
Właśnie tak... Marzy mi się dom.... 
Każda z nas wie, że marzenia trzeba realizować, tak więc postanowiliśmy, że działka, którą Tomek otrzymał od swoich rodziców nie może stać tak bezużytecznie. Tak więc z nadchodzącą wiosną zabierzemy się za kompletowane wszystkich potrzebnych dokumentów. Wiem, że jest to ciężka sprawa, ale wierzę, że jakoś damy sobie radę. Jak to wiadomo w Polsce z formalnościami urzędowymi to nie taka łatwa i przyjemna robota, ale wierzę, że czym prędzej zaczniemy tym lepiej.

Jaki jest mój wymarzony dom ? 
Hm... dobre pytanie, bo do tej pory nigdy nie myślałam o tym jaki on ma być, tylko o tym, że po prostu musi być. 
Wiem jednak, że będzie to nie duży domek jednorodzinny, z parterem i poddaszem. Z racji tego, że mój mąż to zapalony mechanik, to musimy zrobić dość duży garaż, żeby pomieścić samochód, quada i te wszystkie jego narzędzia. Balkon ! Musi być balkon - chyba mam taki kompleks, ponieważ w domu rodzinnym go nie mieliśmy :) Musi być salon z wygodnymi fotelami i z kominkiem. Duża kuchnia z rodzinnym stołem i spora łazienka. A na poddaszu nasza sypialnia i pokoje dla Basi i jej rodzeństwa... Musi znaleźć się też miejsce na garderobę. 
Ale nie chcę, żeby to były tylko ściany.... 
Chcę, aby to było nasze miejsce na ziemi, bezpieczna przystań i szczęśliwe wspólne chwile. Chcę, aby było wypełnione śmiechem i miłością....


-----

26 marzec - data, którą zapamiętam na pewno. Jestem z siebie dumna i cieszę się, że i moi najbliżsi też są.... Dałam z siebie wszystko. 

-----



 Dziś Basia kończy 12 tygodni. Oj leci ten czas, leci...

------
Jakiś czas temu zostałam nominowana przez Anię do zabawy Liebster Award. Śpieszę zatem z odpowiedziami :)


1. Leżenie na plaży czy zwiedzanie zabytków?
Trudne pytanie. Kocham plażę, ale tylko na aktywnie - leżenie plackiem nie jest dla mnie. A i zwiedzanie uwielbiam :) 
2. Nie umiem się obejść bez ...
Internetu... No cóż, chyba jestem uzależniona... Blog, źródło informacji, kontakt z najbliższymi, rozrywka - wszystko w jednym miejscu :)
3. Nigdy nie zjadłabym ...
Ślimaka. 
4. Moim największym marzeniem było/jest ...
Jest....Budowa domku i zwiedzenie Jamajki :) 
5. Język polski czy matematyka?
Zdecydowanie język polski - taka ze mnie matematyczka jak z koziej d*** trąba :) 
6. W moim domu zawsze muszę mieć...
Świeże powietrze. Okna zamykam praktycznie tylko przy przymrozkach :) 
7. Moją ulubioną porą dnia jest ... (i dlaczego?)
Rano - kocham te poranne uśmiechy mojej córki. Dzień od razu jest piękniejszy :) 
8. Gdybym mogła przeżyć jeszcze raz dowolny dzień to byłby to dzień, w którym...
Wyszłam za mąż.... Tyle emocji, tyle uśmiechów, tyle radości, tyle szczęścia. 
9. Zorganizowanie czy improwizacja?
Zdecydowanie improwizacja... 
10. Śpię po ... (prawej/lewej?)... stronie łóżka.
Prawej - mam bliżej do łóżeczka Basi :) 
11. Ostatnia książka jaką przeczytałam to...
Tracy Hogg - Zaklinaczka dzieci


MOJE PYTANIA:

1.  Miasto czy wieś ? Dlaczego ?
2. Jakie trzy RZECZY zabrałabyś na bezludną wyspę ?
3. Kino czy teatr ?
4. Bez czego nie wyobrażasz sobie dnia ?
5. Sukienka czy spodnie ?
6. Optymizm, pesymizm czy realizm ?
7. Gdzie chciałabyś spędzić najbliższe wakacje ?
8. Kim chciałaś zostać, gdy byłaś małą dziewczynką ?
9. Co najbardziej cenisz w ludziach?
10. Co najbardziej irytuje Cię w ludziach ?
11. Bez czego nie ruszysz się z domu ?


NOMINUJĘ:

http://www.themomentsoflifee.blogspot.com/
http://szczyptaomnie.blogspot.com/
http://www.bellove.pl/
http://podrozprzezzycie2.blogspot.com/
http://mandarynka-katia.blogspot.com/
http://wciazytydzienpotygodniu.blogspot.com/
http://miszmasz00.blogspot.com/
http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/
http://buniooo.blogspot.com/ 
http://mojtwoj.blogspot.com/ 

Będzie mi bardzo miło jeśli nominowane osoby zdecydują się wziąć udział w zabawie :) 

Pozdrawiam serdecznie wszystkie mamusie. 

 


16 komentarzy:

  1. Dom.... Ja też o nim marzę, już nie mogę się doczekać kiedy wejdę do MOJEGO DOMU. Póki co remont trwa, przeciąga się, już wiem że do świat nie zdążymy, chociaż bardzo tego chciałam...
    "Tam dom twój gdzie serce twoje"

    OdpowiedzUsuń
  2. My też marzymy o domku i może za jakiś czas się to spełni :) mieszkanie już mamy ale w Krakowie zawsze można je sprzedać czy wynająć :) za nominację dziękuję - może jak znajdę czas to zrobię posta a jak nie to chętnie odpiszę u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominacje :) Dom!! Tak, tak, tak! I wiem, że kiedyś spełni się nasze marzenie o kawałku trawy, po którym będę mogła chodzić bosą stopą. Mój dom musi mieć taras. Zadaszony. Ogromne fotele ogrodowe z dużymi poduchami :) Ale to za kilka lat. Teraz idę na mój oszałamiającej wielkości balkon posadzić trochę wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. piekne marzenie,choc kosztowne, kiedys marzylam o domku,ale niestety nie stac nas... a Basia przesliczna:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzy mi się dom, jednak w dzisiejszych czasach w tym kraju bez kredytu się nie obejdzie a i o niego coraz ciężej.

    P.S. A ślimaka mialam "przyjemność" zjeść= ohyda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dom to też nasze wielkie marzenie, plany. Ciężka droga ku temu, ale mam nadzieję, że za kilka lat usiadziemy wygodnie na naszym tarasie z kubkiem gorącej herbaty, tak wolę taras niż balkon. Dom parterowy, z możliwością adaptacji poddasza, niewielki ale pełen ciepła i miłości. Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marzenie o domku pojawia się również w moich myślach i snach. Z formalnościami to masz rację. Rozpoczęliśmy proces w grudniu i dopiero teraz można było złożyć wniosek o pozwolenie. Kasy wydane sporo a jeszcze nawet nic nie widać :(
    Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj chyba wiele z nas marzy o własnym domku... może i nam się kiedyś uda, a za Wasze wymarzone miejsce na ziemi będę bardzo mocno trzymać kciuki!! :):)

    Dziękuję za odpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. I ja marze o domku, malym przytulnym z kuchnia i duzym stolem;)
    Agnieszka mama Chrisa

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuje za nominację jak się ogarnę, a dziś miałam dzień pełen wrażeń i to niestety tych złych to odpowiem na pytania A co do domu to i on jest naszym marzeniem z własnym podwórkiem do którego to bym zrobiła meble ogrodowe z platet :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och jak bardzo zazdrościmy planów "domowych" :) własny domek z kominkiem to też i nasze marzenie. Mamy nadzieję, że w końcu będzie zrealizowane.

    P.s. dzięki za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Powodzenia w budowaniu domu!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też marzymy o domku. O miejscu na ziemi, w którym już osiądziemy na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie i nam się marzy! Juz rozgladamy sie za dzialka. Projekt tez wybrany. No a teraz tylko zbierac pieniadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dom jest i moim marzeniem.. Na razie nieosiągalnym, ale może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiadam.
    1. Miasto do mieszkania, bo jestem urodzonym mieszczuchem wszędzie mam blisko do kina, do teatru, do sklepu, do restauracji, do lekarza, do apteki, etc. A wieś dobra na wypoczynek na weekend albo na wakacje z dala od miejskiego zgiełku w zgodzie z naturą. I mamy taką wieś z prawdziwego zdarzenia zabitą dechami gdzie do najbliższego sklepu jest 2 km, gdzie najbliższy sąsiad to 500 m, a wokoło las i łąki i cisza, pieczywo tu dowożą i raz na tydzień przyjeżdża autobus-sklep, aż trudno uwierzyć, że są jeszcze takie miejsca w Polsce, my przyjeżdżamy zawsze tu na majówkę i już się doczekać nie mogę :)
    2. Tablet co by mi umilał czas oglądaniem filmów, serfowaniem po sieci, i znajdywaniem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, i foto bym mogła zrobić i pokazać w jakim cudnym miejscu jestem.
    Zapalniczkę z gazem cobym mogła ogień rozniecić i ugotować sobie jedzenie.
    Mydło co bym brudna nie chodziła :)
    3. Kino i teatr jedno i drugie uwielbiam.
    4. Bez internetu i zaglądnięcia to tu to tam.
    5. Zależy lubię to i to latem zdecydowanie sukienka.
    6. Wszystkiego po troszku.
    7. Marzył mi się Krym, ale na obecną sytuację raczej tam nie zawitam, w planach była też Albania, więc może Albania, albo Gruzja, to zależy u nas pomysłów sto na minutę, z pewnością ma być słonecznie i ciepło.
    8. Policjantką pracującą w wydziale zabójstw, albo panią psycholog w zakładzie karnym albo dla uzależnionych narkomanów.
    9. Szczerość.
    10. Kłamstwo i obłuda.
    11. Bez soczewek albo okularów.

    OdpowiedzUsuń