piątek, 13 marca 2015

MAMA W KUCHNI.


Mam taki zwyczaj, że jeśli znajdę jakiś fajny i ciekawy przepis w internecie, to kopiuje go do worda i zapisuje na dysku. I owy przepis tak sobie leży i leży i zazwyczaj zwyczajnie o nim zapomnę. 
Robiłam jednak małe porządki na dysku i znalazłam świetny przepis na śniadanko dla córy.
Szybko sprawdziłam czy wszystkie składniki mam w domu, a gdy stwierdziłam, że wszystko jest - od razy przeszłam do działania. 


Poniżej przedstawię Wam przepis na placuszki z kaszy manny. 
Są one świetne ! 
Basia - jak to Basia - zaczęła konsumpcję od owoców, ale gdy tylko owoce się skończyły i przeszła do placków, to była nimi zachwycona. Wszystkie zjadła ze smakiem :) 
Porcja wyszła na śniadanie dla mnie i dla niej. 



POMARAŃCZOWE PLACKI Z MANNY

  • Kasza manna - pół filiżanki. 
  • Pomarańcza - jedna, duża, soczysta.
  • Masło klarowane - łyżeczka.
  • Jajko przepiórcze - ja dałam połowę zwykłego kurzego.
  • Cynamon.

1. Wycisnąć sok z pomarańczy. 
2. Kaszę zalać sokiem wraz z miąższem. Odstawić na pół godziny.
3. Po tym czasie dodać do kaszy jajo, masło i doprawić do smaku cynamonem ( ja dałam dość dużo). Mieszamy dokładnie. 
4. Smażymy na patelni - najlepiej bez dodatku tłuszczu. 
5. Podajemy z cząstkami pomarańczy  ( u nas cząstki pomelo, bo Basia go uwielbia, a więcej pomarańczy nie miałam, ale według mnie - możecie dodać jakie tylko owoce chcecie ).

SMACZNEGO !








Góralska mama.

15 komentarzy:

  1. Wyglądają świetnie. Niedługo zbieram się do sklepu wiec kupie składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zamiast pomarańczy daje na szklankę kaszy, szklankę mleka. Czekam pól godzinki, podaje łyżkę cukru, jajko i smażę na patelni bez tłuszczu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Spróbujcie koniecznie i dajcie znać czy smakowało :)

      Usuń
  4. Jutro zrobię :) Ile wychodzi placuszków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam niestety nie podeszły. Julia ugryzła raz, wypluła... :)
      Mi jakoś szczególnie też nie smakowały - dziwny smak dla mnie ;)

      Usuń
    2. Każdemu nie dogodzisz. :)

      Usuń
  5. Zrobiłam, córeczka domagała się więcej a jak zjadła ostatni to zdziwiona zapytała me ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ! Strasznie się cieszę, że placuchy smakowały ! :)

      Usuń
  6. O tej wersji nie znałam! Czasem robię takie z mlekiem ryżowym. A tymczasem idę nadrabiać zaległości bo dawno mnie tu u Was nie było.
    Ściskam! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow jakie smaczne! Dziś koniecznie robię na podwieczorek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Placuszki nam bardzooo smakowaly. Super przepis ,dziękujemy :) Polecam rownież z mlekiem i jablkami

    OdpowiedzUsuń