poniedziałek, 8 czerwca 2015

17 MIESIĘCY ZA NAMI - CZYLI MAŁE PODSUMOWANIE.

Kilka dni temu wybił Basi kolejny miesiąc życia. Nie mogę uwierzyć w to, że za miesiąc moje dziecko będzie miało półtora roku. To wszystko zupełnie do mnie nie dociera. Dopiero co była taka maleńka, a teraz to już piękna pannica. Bystra, mądra i samodzielna. Moja mała dziewczynka.... 
W ostatnim czasie ciężko jest zapisywać jakieś spektakularne osiągnięcia, ale mam nadzieję, że jednak coś uda mi się napisać.
 
DANE TECHNICZNE :
  • Basia skończyła 17 miesięcy (02.01.2014- 02.06.2015)
  • Waga : 12,9 kg
  • Długość ciała :  83,5 cm
  • Pampersy : 4+ (a na noc 5)
  • Ubranka: 92 
  • Długość stopy : 13,9 cm
  • Ilość ząbków : 16

UMIEJĘTNOŚCI OSTATNIEGO MIESIĄCA :
  1.  Basia wychodzi i schodzi ze schodów. W górę maszeruje sama, na dół trzeba trzymać ją za rączkę.
  2.  Gada. Bez przerwy. Potrafi sama czytać sobie książeczki, nawiązuje dialogi. Mówi coraz bardziej sensownie, a słownik wzbogaca o nowe słowa w mgnieniu oka.
  3. Buntowniczy okres trwa, lecz jest do okiełznania. Dajemy sobie coraz lepiej z nim radę. Basia też rozumie coraz więcej i wie co może, a czego nie. 
  4. Basi ukochaną zabawką stał się znikopis. Może nim bawić się godzinami. 
  5. Basia uczy się pić ze szklanki i kubeczka. Idzie jej to coraz lepiej.
  6. Moja mała modeleczka zaczęła pozować do zdjęć. Pokazuje ząbki, uśmiecha się, a na prośbę : pokaż mamusi buzię - oczywiście otwiera ją i pokazuje jej zawartość :D 
  7. W towarzystwie obcych dorosłych osób - wstydzi się. Najczęściej wtula się wtedy w mamine nogi, lecz trwa to bardzo krótko. Po chwili oswaja się i chętnie nawiązuje kontakt z obcymi. 
  8. Rodzina staje się dla niej bardzo ważna. Na pytanie : Kochasz tatusia/mamusię ? Odpowiada : Taaa. A na pytanie : Jak mocno ? - zaciska piąstki z całych sił :) 
  9. Wydaje nam się, że Basia jest bardzo silna. Często dźwiga bardzo ciężkie rzeczy, co nas bardzo przeraża i najczęściej jej na to nie pozwalamy. Krzesełko czy 2 litrowa butelka wody niesiona w jednej ręce nie sprawia jej kłopotu. Przenosi jeździki czy pudełka. Silna z niej babka, jednak wolałabym, żeby nie nabawiła się przepukliny...
  10. W tym miesiącu wyjęliśmy szczebelki z łóżeczka. W ciągu dnia to Basia sama decyduje kiedy chce się iść położyć. Najczęściej, gdy zbliża się godzina spania, a ona ziewa już i wydaje się senna, to pytam po prostu czy chce spać. Ona zazwyczaj odpowiada : aaaaa - po czym idzie sama do łóżeczka do sypialni. Na noc jednak wciąż szczebelki są założone. 

AKTUALNY PLAN DNIA   

7.00 pobudka 
7.30 śniadanko (mleczko) 
11.00 drugie śniadanie
13.00 drzemka  (około 2,5 h )
Po spaniu - obiadek.   
18.00 podwieczorek
21.00 - 21.30  kąpiel, kolacja (mleczko) i sen




A oto i nasza 17-miesięczna Basia. 
Promyczek nasz cudowny !  








Góralska mama.

20 komentarzy:

  1. to zawstydzenie, o którym piszesz musi być urocze, a zaciskanie piastek - cudo <3. dziecięca wrażliwość jest niepowtarzalna :)).

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, jaka ślicznotka. :) Dzieci tak szybko się zmieniają. Kiedy patrzę na dwa miesiące młodszą od mojej córci dziewczynkę, nie mogę uwierzyć, że Nadia też tak tylko leżała i nic nie robiła. Mam wrażenie, że ona zawsze coś robi. A teraz moja dziewczyneczka raczkuje po całym domu i tylko szuka co by tu wziąć do buźki :P
    Czasem moja Nadka też rozgląda się za mną, gdy jesteśmy u kogoś i to jest bardzo wzruszające. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas zdecydowanie za szybko leci przy dzieciach, albo one za szybko rosną... :)

      Usuń
  3. Niecałe 1,5 roku a jaka rozumna ta Wasza Basia! Cudowna jest <3 buziaki dla ślicznotki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. ojeju jaka kochana :) Masz rację - Basie tak mają ! Cudna córcia o zabójczo pięknym uśmiechu :)
    Od dzisiaj będziemy Was z moją Basią obserwować ! Pozdrawiam z serca Wielkopolski
    K.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest taka śliczna i jak dużo już rozumie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna jest Basieńka:) Rośnie rzeczywiście jak na drożdżach a ja też nie mogę uwierzyć, że czytamy Was już tak długo! Nie dziw się, że Basia taka siłaczka - przecież to mała góraleczka:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe faktycznie w ten sposób tak o tym nie pomyślałam - w końcu w genach ma siłę :))

      Usuń
  7. Śliczna dziewczynka:) Czas szybko biegnie - tęsknie do czasów, kiedy moje dziewczynki takie były.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zdecydowanie za szybko biegnie... :)

      Usuń
  8. Jak ta jej kiteczka urzeka wszystkich :) Oczy nadal niebiańskie - do nieba z nimi pójdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby taka maleńka kiteczka, a urok kolosalny :)

      Usuń
  9. Jaki aktualnie Basia nosi rozmiar bucika ? 20 czy 21 ? a ubranka np z zary 80 czy 86 ?
    Bede wdzięczna za odpowiedz
    Moja corcia na wiosne będzie tyle miala i chciałabym na wyprzedażach skompletowac jej jakas garderobe

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystkie wymiary są podane w opisie.
    Numeru bucika nie podam, bo to akurat zależy od firmy. Trzeba patrzeć na długość stopy.
    Jeśli chodzi o ubranka - jak napisałam wyżej - Basia nosiła wtedy 92 ( w większości ) ale na przykład bluzeczki były dobre również w rozmiarze 86.

    OdpowiedzUsuń